Lambert Philippe

  • La descente aux enfers d'une âme fragile et solitaire Jacques aurait pu se sauver lui-même en sauvant Maud de la prostitution. Mais la main qu'il lui tendait était gantée de cruauté. Que lui reste-t-il désormais ? Quelques tirades alcoolisées de Gabin et Belmondo dans Un singe en hiver, le film culte de son père... Des souvenirs d'enfance et des chevauchées imaginaires à moto... Et puis, surtout, la nostalgie de tous ces corps enlacés, de tous ces soupirs échappés, singulière collection passionnément recueillie en des lieux qu'on appelle « de plaisir ». L'univers poétique de la nostalgie poussée à l'extrême EXTRAIT Des oeuvres d'art en mouvement. C'est ainsi que je les percevais. La patronne prononçait un prénom et, dans l'instant, une gracieuse silhouette franchissait la porte du salon aveugle où m'avait accueilli un divan cossu. Les filles captaient mon regard, l'une après l'autre, puis s'évaporaient. Faiblement éclairée, la pièce était peuplée de tableaux érotiques et de statuettes suggestives posées sur des guéridons. La plus proche était en bronze, m'avait-il semblé, mais le manque de lumière tuait toute certitude. Dans cet endroit, les métaux eux-mêmes gardaient une part de mystère. CE QU'EN PENSE LA CRITIQUE « Professeur de psychologie sociale à l'université, le narrateur enseigne tout le contraire de ce qu'il vit. Âme mélancolique, il se cloître dans l'univers suranné de ses parents. "La vie, finalement, n'était qu'une vaste entreprise de dépossession." Sa descente aux enfers semble sans rémission possible, jusqu'à un inattendu revirement final. » Michel Torrekens, Revue des Lettres belges A PROPOS DE L'AUTEUR Philippe Lambert vit à Liège. Journaliste scientifique, il collabore à des magazines et sites Internet belges, français et suisses. Il est l'auteur d'un essai intitulé Pilotes de Formule 1 - L'épreuve des hommes (Calmann-Lévy, 1993) et le coauteur d'ouvrages dans le domaine des sciences humaines. Le Collectionneur de soupirs est son premier roman.

  • In fourteen years of collaboration, composer Jerry Bock and lyricist Sheldon Harnick wrote seven of Broadway's most beloved and memorable musicals together, most famously Fiddler on the Roof (1964), but also the enduring audience favorite She Loves Me (1963), and the Pulitzer-Prize-winning Fiorello! (1959). With their charm, humor, and boundless musical invention, their musicals have won eighteen Tony Awards and continue to capture the imaginations of millions around the world.
    To Broadway, To Life!: The Musical Theater of Bock and Harnick is the first complete book about these creative figures, one of Broadway's most important songwriting teams. Drawing from extensive archival sources, and from personal interviews and communications with Bock and Harnick themselves and their most important collaborators, author Philip Lambert explores the essence of a Bock-Harnick show-how it is put together, and what makes it work. The book includes discussion of songs such as "Sunrise, Sunset" and "If I Were a Rich Man" that have long been favorites in the public consciousness, and it also explores a vast catalogue of lesser-known songs from their many other shows and works, including a musical puppet show on Broadway, music for the 1964 World's Fair, and a made-for-television musical. Here too is the first look at the little-known youthful professional beginnings of Bock and Harnick in revues and television shows and summer retreats in the 1950s, and the careers they have forged for themselves with new collaborators in the decades since their partnership dissolved in 1970.
    The musicals of Bock and Harnick came at a transitional time in Broadway history, when the traditions of Rodgers and Hammerstein were starting to give way to the concept musical, the rock musical, and eventually the mega-musical. To Broadway, To Life! combines exhaustive research, close musical investigation, and interpretive critical analysis to place Bock and Harnick in the context of these times, and helps establish their place in the history of the American musical theater.

  • In fourteen years of collaboration, composer Jerry Bock and lyricist Sheldon Harnick wrote seven of Broadway's most beloved and memorable musicals together, most famously Fiddler on the Roof (1964), but also the enduring audience favorite She Loves Me (1963), and the Pulitzer-Prize-winning Fiorello! (1959). With their charm, humor, and boundless musical invention, their musicals have won eighteen Tony Awards and continue to capture the imaginations of millions around the world.
    To Broadway, To Life!: The Musical Theater of Bock and Harnick is the first complete book about these creative figures, one of Broadway's most important songwriting teams. Drawing from extensive archival sources, and from personal interviews and communications with Bock and Harnick themselves and their most important collaborators, author Philip Lambert explores the essence of a Bock-Harnick show-how it is put together, and what makes it work. The book includes discussion of songs such as "Sunrise, Sunset" and "If I Were a Rich Man" that have long been favorites in the public consciousness, and it also explores a vast catalogue of lesser-known songs from their many other shows and works, including a musical puppet show on Broadway, music for the 1964 World's Fair, and a made-for-television musical. Here too is the first look at the little-known youthful professional beginnings of Bock and Harnick in revues and television shows and summer retreats in the 1950s, and the careers they have forged for themselves with new collaborators in the decades since their partnership dissolved in 1970.
    The musicals of Bock and Harnick came at a transitional time in Broadway history, when the traditions of Rodgers and Hammerstein were starting to give way to the concept musical, the rock musical, and eventually the mega-musical. To Broadway, To Life! combines exhaustive research, close musical investigation, and interpretive critical analysis to place Bock and Harnick in the context of these times, and helps establish their place in the history of the American musical theater.

  • Enfants des années 80, adolescents du nouveau millénaire, adultes d'une hypermodernité revendicatrice et décomplexée.

    Avoir trente ans aujourd'hui, c'est avoir vécu la moitié d'une vie au XXe siècle et l'autre, au XXIe siècle. C'est être à cheval sur deux époques : n'appartenir ni tout à fait l'une, ni tout à fait l'autre.

    Dix auteurs de la relève, dont les styles sont tout aussi variés qure le rythme effréné de cette «ère-seconde» dans laquelle elle vit.

    Guillaume LAMBERT spécule sur la prise de parole, un jour de canicule;
    Frédérick LAVOIE explore les amours utopiques dans un monde qui ne sait plus l'être;
    Caroline ROY-ÉLÉMENT trace le parcours qui mène à l'abandon de la maîtrise;
    Alexandre SOUBLIÈRE scrute les lieux de l'appartenance, matériels et affectifs;
    Mélissa VERREAULT témoigne de l'attente insoutenable du premier baiser;
    Sophie DUPUIS prône les vertus du câble à la maison;
    Mathieu VÉZINA expose la fougue d'un usager compulsif des réseaux sociaux;
    Ralph ELAWANI raconte une famille accro à la technologie, le soir de Noël;
    Philippe BOUTIN plonge dans les bas-fonds du coup de foudre
    Rébecca DÉRASPE sonde la trop grande innocence qui précède la trentaine.

  • This anthology of essays presents a sample of studies from recent philosophy of medicine addressing issues which attempt to answer very general (interdependent) questions: (a) what is a disease and what is health? (b) How do we (causally) explain diseases? (c) And how do we distinguish diseases, i.e. define classes of diseases and recognize that an instance X of disease belongs to a given class B? (d) How do we assess and choose cure/ therapy?The book is divided into three sections: classification, disease and evidence. In general, attention is focused on statistics in medicine and epidemiology, issues in psychiatry and connecting medicine with evolutionary biology and genetics. Many authors position the theories that they address within their historical contexts.The nature of health and disease will be addressed in several essays that also touch upon very general questions about the definition of medicine and its status. Several chapters scrutinize classification because of its centrality within philosophical problems raised by medicine and its core position in the philosophical questioning of psychiatry. Specificities of medical explanation have recently come under a new light, particularly because of the rise of statistical methods and several chapters investigate these methods in specific contexts such as epidemiology or meta-analysis of random testing. Taken together this collection addresses the question of how we gather, use and assess evidence for various medical theories.The rich assortment of disciplines featured also includes epidemiology, parasitology and public health, while technical aspects such as the application of game theory to medical research and the misuse of the DSM in forensic psychiatry are also given an airing. The book addresses more than the construction of medical knowledge, however, adding cogent appraisal of the processes of decision making in medicine and the protocols used to justify therapeutic choices.

  • Le premier volet de cet ouvrage était consacré à toutes les organisations, civiles et militaires, relevant directement de l'État français. En zone occupée - dite zone Nord, à partir de 1943 - l'ensemble de la vie politique est soumis au bon vouloir de l'occupant. Durant quatre années, les Allemands préféreront voir se multiplier les groupements et leurs mouvements de jeunesse plutôt que d'encourager le parti unique dont rêve chacun des Chefs, au lendemain de la disparition de la IIIe République. D'où la multiplicité d'organisations dont les effectifs ne seront jamais en rapport avec les prétentions des « frères ennemis ». Tous portent uniformes et insignes. Parfois des armes, car le « collabo » en uniforme est bien souvent l'homme à abattre. « Collaborationnistes », ils ne le furent pas tous. La défaite de la France a également encouragé les mouvements centrifuges et au régionalisme a parfois fait place l'autonomisme. En Alsace et Moselle, annexées par le IIIe Reich, ont existé des mouvements passerelles qui préludaient à l'entrée dans le parti national-socialiste. Les traces de cet ensemble complexe avaient été bien souvent perdues et l'histoire négligée. Une fois encore, Pierre-Philippe Lambert et Gérard Le Marec se sont attachés à les analyser dans ce « précis » où seules sont retenues les structures et non pas les motivations.

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